Соціальні сервіси web2.0 в роботі вчителя
Категорія соціальних сервісів | приклади сервісів | призначення | Використання в педагогічній практиці | |
1 | Cервис електронної пошти | gmail.com | електронна пошта з інтелектуальним інтерфейсом, вбудованим чатом, потужним захистом від спаму, можливістю веб-доступу і роботи оффлайн. | 1. Для постійного спілкування вчителів, учнів, батьків, адміністрації. 2. Для доступу з єдиним паролем до всіх сервісів Google. 3. Для реєстрації на інших соціальних сервісах. |
2 | Соціальні сервіси для організації спільної роботи з різними типами документів | GoogleDocs.com | Соціальний сервіс, призначений для спільного створення та редагування документів: текстів, презентацій, таблиць і малюнків. | 1. Як засіб організації та підтримки шкільного документообігу. 2. Як засіб для спільного редагування будь-яких документів проектної діяльності школярів і дорослих. 3. Для проведення і підтримки уроків (наприклад, створення, спільного редагування та публікації текстів з малюнками, схемами, ілюстраціями: есе, казок, оповідань і т.д.). 4. Як засіб спільного створення "карт знань" в рамках навчальної діяльності. 5. Як засіб створення інтерактивних робочих аркушів. |
3 | Опитувальні форми Google | google forms | Онлайн-сервіс, призначений для створення опитувальних форм. Є можливість створення декількох типів питань-відповідей, як закритого, так і відкритого типів. Отримані дані автоматично збираються в таблиці, є також можливість автоматичної статистичної обробки одержуваних даних. | 1. Для створення і проведення тестів з навчальних предметів 2. Для запису / реєстрації на захід (семінар, конференцію ...) 3. Для проведення опитувань і анкетування, види опитувань: -Збір даних (наприклад, зайнятість учнів у гуртках, облік індивідуальних потреб учнів, на початку і наприкінці року) -Опитувальник зворотного зв'язку (урок, захід, батьківські збори і т. д., регулярно) -Опитувальники задоволеності (персонал, учні, батьки, в кінці півріччя / року); -Опитувальники з метою дослідження (наприклад, дослідження мотивації, по мірі необхідності) -Самоаналіз вчителя / вчителя; |
4 | Календар Google | google.com/calendar | Планувальник подій, розміщений в мережі Інтернет, доступ до якого (за аналогією з документами Гугл) може бути відкритий визначеному колу користувачів з правами доступу, які визначить власник календаря. | 1. Для спільного планування шкільних подій 2. Для спільного планування етапів навчального проекту 3. Для складання розкладів 4. Для організації доступу в комп'ютерний клас / медіатеку 5. Для запису / реєстрації на захід |
5 | Мережеві щоденники (блоги) | blogger.com | Сервіси, що дозволяють будь-якому користувачеві вести записи будь-яких текстів. За аналогією з особистими щоденниками блоги називають мережними щоденниками. Ведучий щоденник (блогер) може керувати доступом до своїх записів: робити їх відкритими всім бажаючим, визначеному колу користувачів або зовсім приватними. | 1. Майданчик для віртуальних спільнот вчителів-практиків і місце для педагогічних дискусій. 2. Можливість для консультацій і отримання додаткових знань. 3. Майданчик для організації навчання школярів за основними і додатковими курсами («електронний зошит учня»). 4. Майданчик для організації дистанційного навчального курсу. 5. Робочі записки вчителів та шкільних адміністраторів. 6. Щоденник життя класу або щоденник позакласної роботи школи / паралелі / групи. 7. Середа для організації мережевої дослідницької діяльності учнів. |
6 | RSS-агрегатор | google.com/reader/ | Соціальні сервіси, які збирають і об'єднуючі інформацію, що йде з різних соціальних мереж, блогів та інших сервісів. Сервіси працюють в реальному часі. | 1. Місце і засіб обміну ідеями, посиланнями і розробками уроків між учителями. 2. Засіб для організації додаткової позаурочній комунікації між вчителем і учнями. 3. Засіб для організації "швидких письмових дискусій". 4. Засіб збору потоків з різних тематичних Інтернет-ресурсів в одному місці. |
7 | Вікі (Wiki)-сервіси | Google
Sites | Соціальний сервіс, що дозволяє будь-якому користувачеві редагувати текст сайту (писати, вносити зміни, видаляти, створювати посилання на нові статті). | 1. Подання, розширення та анотування навчальних матеріалів. 2. Спільне створення віртуальних краєзнавчих та екологічних екскурсій школярами та студентами. 3. Колективне створення творчих робіт - казок, віршів, есе. 4. Колективне створення вчительських та шкільних тематичних «віртуальних енциклопедій». 5. Засіб для проведення мережевих семінарів і конференцій. |
8 | соціальні Фотосервіси | Picasaweb.google.co | Соціальний сервіс, призначений для публікації, зберігання, перегляду та коментування зображень. Може використовуватися персонально або з олективним доступом. | 1.Істочники навчальних матеріалів по будь-яким навчальним предметам. 2.Публікація, зберігання, коментування творчих фото-робіт і малюнків учнів. 3.Засоби для спільної навчальної діяльності учнів з декількох шкіл або міст (cоздание галереї) |
9 | соціальні відеосервіси | youtube.com | Соціальний сервіс, призначений для публікації, зберігання, перегляду та коментування мультимедійних презентацій, в тому числі, зі звуком і ефектами (на деяких сервісах). Є можливість вставки у блоги і сайти за допомогою коду. | Використовується для самостійної дослідницької, творчої діяльності учнів, заснованої на пошуку і обміні відеоматеріалами, а також розміщення власних відеоматеріалів в процесі спільної діяльності віддалених учасників навчальної групи. 1. Джерело навчальних матеріалів, відео-лекцій, навчальних фільмів і т.д. 2. Публікація і зберігання творчих відео-робіт учнів. 3. Коментування та обговорення відео |
10 | Соціальні мережеві сервіси для зберігання мультимедійних презентацій | slideshare.net | Соціальний сервіс, призначений для публікації, зберігання, перегляду та коментування мультимедійних презентацій, в тому числі, зі звуком і ефектами (на деяких сервісах). Є можливість вставки у блоги і сайти за допомогою коду. | 1. Джерело навчальних матеріалів. 2. Публікація і зберігання творчих робіт учнів та вчителів. 3. Обмін розробками до уроків для вчителів. 4. Коментування та обговорення презентацій |
11 | соціальні аудіоосервіси | last.fm | Соціальний сервіс, призначений для публікації, зберігання, прослуховування і коментування аудіозаписів. | 1. Джерело навчальних матеріалів, аудіо-лекцій і т.п. 2. Публікація і зберігання творчих аудіо-робіт учнів (аудіо-театр, шкільне радіо і т.п.) 3. Коментування та обговорення аудіо. |
12 | Засоби для зберігання закладок | delicio.us | Відносяться до так званих народних класифікаторах - соціальним сервісам, які дозволяють користувачам класифікувати різні записи: тексти, фотографії, закладки, використовуючи для цього ключові слова - теги. Ключові слова придумують або вибирають самі користувачі системи. | -Джерело навчальних матеріалів. Система зберігання закладок спочатку передбачає взаємодію користувачів: можна вести пошук цікавлять посилань не тільки всередині своїх особистих закладок, але і всередині всього масиву закладок, створених різними користувачами. Можна підписатися на всі або певні категорії закладок, які створює інший автор або ціла група авторів. -Сховище посилань на навчальні матеріали. Вчителі та учні можуть разом вести пошук необхідних матеріалів. -Карти знань. |
13 | Геосервіси | maps.google.com -Карты гугл | Соціальні Геосервіс включають в себе можливості баз даних, графічних редакторів і аналітичних засобів. Надають можливість здійснювати пошук географічних об'єктів і наносити свої власні мітки на карту. | 1. Як джерело карт і зображень місцевості при вивченні географії, історії, краєзнавства, іноземних мов 2. Як платформа для вирішення дослідницьких завдань з різних предметів, пов'язаних з обчисленнями відстаней, підбором найкоротшого шляху, порівнянням особливостей різних місцевостей і т.д. 3. Як платформа для креативної діяльності з моделювання нового вигляду місцевостей з нанесенням власних зображень будинків, ландшафтних об'єктів. 4. Як платформа для проведення мережевих проектів (вебквестов), пов'язаних з вгадування і пошуком різних географічних пунктів Землі |
14 | Карти знань (англ. Mind map | Mindmeister.com | Соціальні сервіси для створення карт знань. | 1. Для переробки та систематизації інформації (наприклад, для встановлення зв'язків між об'єктами, для створення електронного конспекту, опорних схем і т.д.). 2. Джерело навчальних матеріалів. 3. Місце для зберігання та обміну навчальними матеріалами. 4. Сховище посилань на навчальні матеріали. 5. Засіб для вирішення класифікаційних задач. |
15 | Сервіси для створення стрічки часу | Timetoast.com | Соціальні сервіси дозволяють розміщувати події в хронологічному порядку. Хронологія подій буде включати в себе фіксовану дату, опис, посилання. Деякі сервіси дозволяють також додавати текст, зображення, відеоролики та файли. | 1. Для переробки та систематизації інформації у хронологічній послідовності. 2. Для створення предпортфоліо. 3. Для управління проектами (як ToDo-лист). 4. Джерело навчальних матеріалів. |
16 | Сервіси для візуалізацій | Wordle.net | Сервіси для візуалізації текстової інформації | 1. Для переробки та систематизації інформації. 2. Для контент-аналізу та візуалізації тексту. |
17 | Соціальні сервіси для створення книжкових колекцій | shelfari.com | Соціальні сервіси, щоб збирати власні колекції книг і управляти ними, обмінюватися книжками з друзями і дивитися, що вони читають. | 1. Робота з електронними текстами книг. 2. Створення "золотої полиці" творів улюблених авторів. 3. Створення рецензій на книгу / твір |
18 | Засоби для створення коміксів | ToonDoo.com | Соціальний сервіс, призначений для створення, зберігання і перегляду коміксів. | Можна використовувати при організації самостійної творчої роботи учнів, як індивідуальної, так і групової. Придумуючи своїх персонажів і обставини, в які ті потрапляють, учні не просто вигадують і фантазують, а моделюють і програють різні життєві ситуації, адже персонажі коміксів можуть "розмовляти" і "самовиражатися" з волі автора. Чому ми вчимося, створюючи комікси? -Створювати образи, ситуації, придумувати до них декорації -Писати міні-сценарії -Розбиратися з написами на мовах, яких не вчили |
19 | Засоби для створення електронних книг і буклетів | myebook.com | Сервіси для створення, оформлення і публікації електронних книжок, плакатів, постерів власного твору. | 1. Для переробки та систематизації інформації. 2. Засіб публікації творчих і проектних робіт учнів. 3. Засіб для створення і публікації навчальних матеріалів. |
по матеріалам сайту Учитель в Сети